Zapytanie o wycenę w celu oszacowania wartości zamówienia
Strumień, dnia 03 listopada 2023r.
Zapytanie o wycenę
w celu oszacowania wartości zamówienia
Gmina Strumień, Rynek 4, 43-246 Strumień planuje uruchomić postępowanie przetargowe o udzielenie zamówienia publicznego, polegającego na usunięciu odpadów niebezpiecznych, które wymagają niezwłocznego usunięcia, transporcie odpadów oraz ich unieszkodliwieniu lub poddaniu procesowi odzysku, z terenu jednej nieruchomości zlokalizowanej na terenie gminy Strumień. Uprzejmie prosimy o przesłanie wstępnej kalkulacji ceny poniżej opisanych minimalnych wymagań stanowiących przedmiot planowanego do wszczęcia postępowania przetargowego na usunięcie odpadów niebezpiecznych.
Przestawiona kalkulacja cenowa powinna:
- Wskazywać orientacyjne łączne koszty:
- usunięcia odpadów z terenu nieruchomości,
- ewentualnego zabezpieczenia odpadów do transportu,
- transportu odpadów,
- unieszkodliwienia lub odzysku odpadów.
- Wskazywać przybliżony (określony w miesiącach) termin realizacji zamówienia, tj. od dnia zawarcia umowy do dnia przekazania dokumentów potwierdzających zagospodarowanie odpadów.
Przedmiot zamówienia podlegającego oszacowaniu :
Przedmiotem zamówienia jest usunięcie i zagospodarowanie (unieszkodliwienie lub poddanie odzyskowi) odpadów niebezpiecznych w ilości szacunkowej około 151 Mg (na które składa się co najmniej 121 pojemników typu mauzer o pojemności 1000 l oraz około 263 beczek głównie o pojemności około 200 l jak również nieokreślona ilość pojemników ułożonych w sposób niezorganizowany w naczepie typu „wanna”), wypełnionych w różnym stopniu, zmagazynowanych na jednej nieruchomości zlokalizowanej w sołectwie Zabłocie na terenie gminy Strumień w następujący sposób:
1) w pierwszej hali magazynowej - 44 sztuki pojemników typu mauzer o pojemności 1000 litrów oraz 119 sztuk beczek metalowych o pojemności szacunkowej 200 litrów,
2) w drugiej hali magazynowej budynku (bezpośrednio przylegającej do pierwszej hali) – 37 pojemników typu mauzer o pojemności 1000 litrów oraz 10 beczek metalowych o pojemności szacunkowej 200 litrów,
3) w różnych częściach placu na terenie nieruchomości - 34 pojemniki typu mauzer o pojemności 1000 litrów i 6 palet z ostreczowanymi pojemnikami jednostkowymi,
4) w naczepie ciągnika siodłowego - 6 pojemników typu mauzer o pojemności 1000 litrów
i 110 beczek metalowych o pojemności szacunkowej 200 litrów,
5) w naczepie ciągnika siodłowego (typu wanna) - nieokreślona
ilość pojemników ułożonych w sposób niezorganizowany (przyjęto szacunkowo, że na naczepie znajdują się 134 beczki metalowe o pojemności szacunkowej około 200 litrów).
Dojazd do nieruchomości odbywa się od strony ulicy (drogi gminnej), na której nie ma ograniczeń tonażowych (w tym czasowego poruszania się samochodów ciężarowych) i wysokościowych dla pojazdów normatywnych, ani ograniczeń poruszania się samochodów z towarami niebezpiecznymi.
Nieruchomość jest ogrodzona i zabudowana i stanowi własność osób fizycznych i zostanie udostępniona wykonawcy na czas usunięcia odpadów.
Odpady stanowią prawdopodobnie odpady z przemysłu chemicznego, petrochemicznego, farbiarskiego, lakierniczego, motoryzacyjnego etc.
W wyniku analizy zgromadzonego w sprawie materiału dowodowego oraz po uwzględnieniu opinii organów wskazanych w art. 26a ust.5 ustawy o odpadach i opinii biegłych stwierdzono, że spełnione zostały przesłanki decydujące o konieczności niezwłocznego usunięcia odpadów określone w art. 26a ust. 1 o odpadach.
W załączeniu: Wyciąg z opinii sporządzonej przez biegłych sądowych z zakresu fizykochemii, toksykologii, ochrony środowiska i chemii odpadów.
Wykonawca zapewni, że zgromadzone na nieruchomości odpady zostaną usunięte w pojemnikach, w których są obecnie zmagazynowane.
W przypadku zaistnienia konieczności dodatkowego zabezpieczenia odpadów (lub ich przeładowania do innych pojemników) zostanie to wykonane na miejscu przed załadunkiem przy wykorzystaniu szczelnych pojemników zastępczych i użyciu odpowiednich urządzeń i narzędzi.
Pojemniki z odpadami zostaną załadowane z użyciem sprzętu np. wózka widłowego lub innego urządzenia, na środki transportu i wywiezione z terenu nieruchomości.
Wymaga się, aby przewóz odpadów odbywać się będzie właściwymi środkami transportu, przez podmiot uprawniony do transportu odpadów, w tym odpadów niebezpiecznych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Jeżeli w trakcie załadunku lub przeładunku odpadów dojdzie do rozszczelnienia pojemników, uszkodzenia pojemników lub uwolnienia się substancji mogących negatywnie wpływać na zdrowie ludzi lub środowisko Wykonawca podejmie natychmiastowe działania naprawcze lub zapobiegawcze w celu maksymalnego ograniczenia ewentualnego negatywnego oddziaływania.
Wykonawca dokona ważenia usuwanych odpadów przed rozpoczęciem transportu na legalizowanej wadze będącej w jego posiadaniu (pomiar o charakterze kontrolnym służący m.in. do celów założenia karty przekazania odpadów w BDO oraz bieżącej ewidencji transportu odpadów).
Ważenie odpadów na legalizowanej wadze będzie dokonywane także przy przyjęciu ich do instalacji prowadzącej ostateczny proces unieszkodliwiania lub odzysku. Dokument z danego ważenia na legalizowanej wadze (np. przyjęcie zewnętrzne, dowód ważenia) będzie wykorzystany w procesie zatwierdzania przez przejmującego Odpad (instalację) karty przekazania Odpadów w systemie BDO.
Wyniki ważenia będą podstawą do rozliczeń pomiędzy Wykonawcą i Zamawiającym.
Rozliczenie realizacji zamówienia pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą odbywać się będzie w oparciu o masę unieszkodliwionych lub poddanych odzyskowi odpadów wyrażoną w Mg, oraz cenę jednostkową (zryczałtowaną) za usunięcie i poddanie ostatecznemu unieszkodliwieniu lub odzyskowi 1 Mg odpadów, ustaloną w drodze postępowania przetargowego.
Wynagrodzenie będzie należne wyłącznie w odniesieniu do tych odpadów, które zostały poddane procesowi ostatecznego unieszkodliwienia lub odzysku, co zostanie potwierdzone w:
− oświadczeniu złożonym przez instalację, w której doszło do poddania odpadów ostatecznemu procesowi unieszkodliwienia lub odzysku,
− karcie ewidencji odpadów instalacji prowadzącej proces unieszkodliwienia lub odzysku odpadów z zaznaczonymi kartami przekazania odpadów przyjętych w ramach przedmiotowego zamówienia do ostatecznego unieszkodliwienia lub odzysku w danym okresie jak i z zaznaczonymi wpisami odpowiadającymi przetworzeniu.
Wykonawca zobowiązany będzie do sporządzenia raportu z wykonanej usługi.
W przypadku konieczności realizacji usługi etapowo sporządzone zostaną raporty czasowe (częściowe) i jeden końcowy.
Jeżeli usługa nie będzie realizowana etapowo to raport czasowy (częściowy) będzie jednocześnie raportem końcowym.
Raport ma zawierać: m.in. terminy dokonania czynności, opis ewentualnych utrudnień i występujących zagrożeń, dane dotyczące ilości wywożonych odpadów (raport wagowy - ilość odpadów podana w Mg), dane podmiotu realizującego transport, rodzaj środka transportu (nr rej. pojazdu), dane dotyczące osób wykonujących bezpośrednie czynności związane z realizacją zadania, dokument potwierdzający dostarczenie określonej ilości odpadów do miejsca ich unieszkodliwienia/odzysku – potwierdzone kartą przekazania odpadów (KPO). Raport zostanie podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. Zamawiający zastrzega sobie prawo wymagania ewentualnego uszczegółowienia raportu.
Raport zostanie każdorazowo dostarczony do siedziby Zamawiającego.
W przypadku gdy Wykonawca składa jedyne raport końcowy musi złożyć go z dokumentami potwierdzającymi unieszkodliwienie lub odzysk odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa (potwierdzone Karty Przekazania Odpadów oraz oświadczenie podmiotu dokonującego unieszkodliwienia lub odzysku odpadów, zawierające dane odnośnie ilości unieszkodliwionych lub poddanych odzyskowi odpadów oraz daty dokonania tych czynności) oraz dokumentacją fotograficzną wykonanych czynności i dokumentami z ważenia odpadów.
Wykonawca z dniem podpisania Umowy staje się posiadaczem odpadów w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1587, ze zm.), co oznacza, iż ciążą na nim obowiązki wynikające z ww. ustawy oraz aktów wykonawczych wydanych do tej ustawy i ponosi on pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo ludzi i środowiska.
Wstępną kalkulację ceny przedmiotu zamówienia należy przesłać w postaci wypełnionego formularza stanowiącego Załącznik Nr 1 do niniejszego zapytania do dnia 14 listopada 2023 r. , drogą elektroniczną na adres e-mail: rmazgaj@um.strumien.pl
Uwagi ogólne:
- Niniejsze zapytanie o wycenę nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Zapytanie niniejsze ma na celu wyłącznie rozeznanie rynku oraz uzyskanie wiedzy na temat kosztów związanych z planowanym zamówieniem publicznym. Zapytanie posłuży wyłącznie określeniu przez Zamawiającego szacunkowej wartości zamówienia i nie jest postępowaniem o udzielenie zamówienia w rozumieniu przepisów Prawa zamówień publicznych oraz podmiotów odpowiadających na zapytanie o oszacowanie ceny.
Załączniki:
- Wzór Formularza ofertowego.
- Wyciąg z opinii sporządzonej przez biegłych sądowych z zakresu fizykochemii, toksykologii, ochrony środowiska i chemii odpadów.
Dodał: AB